Unul dintre cele mai importante elemente in SEO on-page, este tagul <title>… O spune atat Google cat si majoritatea optimizatorilor atat din tara cat si de pe afara. Este si o chestiune observata personal … Deci, fiind unul dintre cele mai importante, cum putem scoate maximul posibil dintr-un titlu de pagina?
In primul rand trebuie sa stim cum sa il folosim, astfel incat sa ii valorificam la maxim potentialul, si pentru asta trebuie sa:
1 – il plasam primul in zona <head>, inaintea celorlalte elemente…
2 – sa nu abuzam in ceea ce priveste dimensiunea. Este bine sa pastram lungimea titlului pana in 65-70 de caractere cu tot cu spatii
3 – este bine sa plasam cuvantul cheie cat mai aproape de inceputul titlului, pentru a obtine un maxim de proemineta pe keyword.
4 – nu spamati titlul. Google acorda destul ataentie acestui element, astfel incat, orice tentativa de a imbuiba titlul de cuvinte cheie se poate solda cu o penalizare … Folosirea unui cuvant cheie in titlu de 7 ori nu este cu nimic mai buna decat folosirea lui doar de 2 sau 3 ori, pastrand un sens uman formularii titlului.
5 – pastrati unicitatea titlurilor. Acelasi titlu pe 2 sau mai multe pagini inseamna “duplicate titles” si deja v-ati indepartat de subiectul acestui articol…
6 – evitati folosirea caracterelor de distantare de genul :: Titlu :: , ..:: Titlu ::.. , –== Titlu ==–. Chiar daca in fereastra de browser “da bine” si arata frumos (dupa parerea unora) nu sunt deloc eficiente astfel de practici. Pierdeti spatiu pretios (aveti doar 70 de caractere pentru a impresiona, remember?) si nu spuneti nimic motorului cu aceste caractere. Daca vreti sa folositi semne pentru despartirea cuvintelor sau a frazelor folositi | sau – .
7 – Includeti tema generala a siteului (de exemplu” SEO“) in aproximativ 70-80% din titlurile paginilor. Asta ii va da motorului o idee despre “ce face siteul asta?” si deci, daca sunt indeplinite si alte conditii, va puteti clasa mai usor pe cuvintele targetate.
8 – Compuneti titlurile astfel incat sa atraga clickuri. Titlul paginii este elementul afisat de motoarele de cautare in rezultate, deci, este elementul care cade sub privirea celor care cauta. Incercati sa ganditi ca cel care cauta si vedeti de ce ati da dvs click pe acest rezultat si nu pe altul din cele minim 10 afisate in rezultate.
9 – Incercati sa pastrati formularea titlului pe cat posibil si in celelate elemente de pe pagina (h1, h2, alt-uri, etc…)
10 – Va las pe voi sa completati sugestia cu numarul 10 cu ajutorul formularului de comentat de mai jos …
Related Posts
Tag-ul < title > : sfaturi SEO
Eticheta Title informeaza atat utilizatorii cat si motoarele de cautare cu privire la subiectul unei anumite pagini web. Este un camp esential in optimizarea unui site web fiind unul din cei mai importanti...
Cate cuvinte cheie pentru o pagina?
O alta intrebare, des folosita de clienti, e cea legat de numarul de cuvinte cheie cu care o pagina ar trebui sa iasa la cautari. Pentru a continua discutiile despre numarul de cuvinte cheie pe o pagina,...