Publicitatea online este un tip de publicitate utilizata pe Internet, ce are absolut acelasi scop ca si publicitatea traditionala. Are insa un avantaj si anume posibilitatea interactiunii directe, a comunicarii si a feedback-ului in timp real.
Ca si instrumente utilizate in publicitatea online sunt bannerele ce reprezinta un corespondent online al publicitatii din presa, cu un format clar, anumite domenziuni, design atractiv. Fata de publicitatea de presa, bannerele au avantajul net al unui control al publicitarului asupra vizitatorilor, traficului, numarului de accesari, asupra feedback-ului generat in urma accesarii; in plus, permit vizitatorului sa acceseze alte site-uri pentru mai multe informatii din acelasi domeniu sau domenii conexe, chiar sa se joace in bannerul respectiv, sa interactioneze cu resepctivul banner. Un alt instrument al publicitatii online il reprezinta direct e-mailing-ul, care este un corespondent online al marketingului direct, numai ca are ca si avantaj deosebit realizarea mult mai rapida a unei baze de date cu publicul-tinta. Superstitialele sau varianta online a spoturilor publicitare, un alt mijloc online prin care un alt element din publicitatea traditionala poate fi reprezentat online, insa cu costuri mai mici si cu mai multa interactivitate si interactiune cu publicul-tinta.
Dupa cum se observa din ce in ce mai mult, mediul online inseamna consumatori care cauta informatii si publicitate. Cei care sunt prezenti pe Internet au nevoie de informatii. Majoritatea utilizatorilor de Net cauta in mod direct anumite produse si servicii online de care sunt interesati. Deci pana la urma consumatorii sunt cei care initiaza comunicarea cu publicitarii, din acest motiv rolul publicitarilor fiind sa compuna mesaje potrivite care sa mearga in intampinarea cerintelor si asteptarilor potentialilor clienti.