In acest tutorial am sa incerc sa evidentiez importanta altor factori de catre trebuie sa tineti seama cand vreti sa determinati care este concurenta site-ului in motoarele de cautare.
Pe langa cuvintele cheie (keywords) de care trebuie sa tinem seama cand evaluam concurenta, trebuie sa luam in calcul si urmatoarele aspecte:
– varsta siteului (site-urilor concurente)
– link-urile directe catre site-ul(urile) concurentei
– existenta campaniei PPC
– indexarea paginilor – Google, Yahoo si MSN + alte comenzi.
Pentru a afla cate mai multe despre site-urile cu care intrati in concurenta directa pe factorii enumerati mai sus veti avea nevoie de extensia SeoQuake pentru Firefox. Exista si plugin pentru Explorer dar nu afiseaza toate rezultatele si nici la fel de repede precum extensia pentru Firefox.
1. Avand stabilite cuvintele cheie si activata extensia pentru SeoQuake cautati pe google pe fiecare cuvant cheie stabilit site-urile care sunt cat mai apropiate de anul in care va aflati. Cu alte cuvinte concurenta cea mai apropiata este cea care are afisat in Age anul cel mai apropiat. De ce anul este important? Pentru ca puteti spiona mai usor concurenta, puteti observa tehnicile folosite, strategia linkurilor, meta tag-urilor etc.
2. Deschideti un doc in excel si faceti un tabel pe fiecare cuvant cheie care site, cu ce vechime si pe ce pozitie (pagina 5 din 10 site-uri afisate pe pagina) reprezinta concurenta directa. Atentie in alegerea site-urilor! NU orice site care are/nu are vechime se merita sa il considerati concurenta.
3. Dupa stabilirea concurentei directe nu ramane decat sa o luati la marunt incepand de la seo on-page pana la seo off-page. Analizati tehnicile folosite on page precum densitatea cuvintelor cheie, structura link-urilor etc. Si apoi treceti la munca de durata si anume analiza si evaluarea strategiei seo off page !
Cercetarea pe Yahoo (cea mai recomandata) – activand si SEOQuake
Yahoo Search: [linkdomain:site.ro keyword] – sortati rezultatele link-urilor dupa vechime, backlinks si PR
Yahoo Search: [linkdomain:site.ro -site:site.ro -link:http://site.ro -link:http://www.site.ro] – strategia link-urilor adanci (deep linking strategy)
Yahoo Search: [linkdomain:site.ro -site:site.ro-link:http://site.ro -link:http://www.site.ro cuvant cheie] – related deep backlinks
Cercetarea Google (bine de urmarit daca corespund rezultatele Google-Yahoo + asa vedeti ce BL are pondere mai mare in Google sau in Yahoo)
Google Search: [ link:site.ro] – link-uri catre site-ul respectiv(backlinks), aceasi comanda folosita si de catre MSN, sau folositi si comanda [+site.ro sau @site.ro – pentru a vedea unde intalneste google site-ul respectiv]
Google Search: [ numedomeniu.+ro -site:site.ro] – paginile cu link catre site, exclus paginile interne
NU uitati de valoarea link-urilor cand va uitati la competitie:
.edu Links
.gov Links
DMOZ Links
4. Un bun SEO-ist nu se opreste aici in evaluarea concurentei. Daca faceti seo unui site trebuie sa si tineti sub control concurenta prin urmare nu uitati sa si monitorizati concurenta. Un pas destul de simplu este setarea google alerts pe cuvintele cheie, numele companiei/site-ului etc