In primul rand definitia pentru nofollow
Nofollow – este un atribut html care “instrueste” motoarele de cautare sa nu considere acel link ca un “vot” pentru pagina spre care trimit.
< a href=”http://www.4seo.ro” rel=”nofollow”>4SEO< /a >
Incercati sa va imaginati o pagina ca un recipient plin cu lichid. In cazul de fata Link Juice. In momentul in care postati un link in aceasta pagina va aparea o “scurgere/cedare” de link juice catre documentul spre care trimiteti. Cu cit mai multe linkuri cu atit cantitatea de link juice care revine fiecarei pagini va fi mai mica.
Imaginea de mai jos este relevanta pentru un website classic.
Link juice–ul din pagina principala este impartit in mod egal catre paginile produs , articole, si cele ca about us, privacy policy, contact, etc.
In general, “privacy policy” sau “sign up” nu contin informatii foarte relevante din punct de vedere SEO si putem “salva” o portie buna de link juice folosind no follow.In acest mod paginile produs vor beneficia de un usor boost si vor avea o clasare mai buna.
Citeva din linkurile care ar putea fi publicate cu nofollow:
– Paginile de Register, Login sau Forgot Password
– Logo : Foarte multe situri au un logo publicat ca imagine in header si linkuit catre pagina principala. O solutie foarte buna din punct de vedere al usabilitatii dar in acelasi timp una care produce o pierdere de link juice.
Categoriile, Rss , tagurile – in general aceste pagini au parte numai de duplicate content
Contact – daca pagina are numai un form de contact atunci nofollow este folositor. Daca mai sint publicate si alte informatii atunci poate nofollow nu este alegerea cea mai buna
Copyright/TOS/Privacy/Feedback – zero ca valoare din punct de vedere SEO.
Un alt caz in care folosirea tagului no follow este recomandata:
Sa presupunem ca am scris un articol nou : “Seo si Sem” postat pe www.4seo.ro/seo-si-sem.html
Vreau ca acest articol sa apara pe prima pagina si atunci postez primele 2-3 paragrafe. Vom avea :
Titlu – link catre articol
Paragraf 1 – content
Paragraf 2 – content
Paragraf 3 – content
Citeste mai mult – link catre articol
Linkul “citeste mai mult / read more” este unul care “produce pagube” (desi este absolut necesar) in cazul de fata. Si, nu numai ca ajuta la pierderea de link juice dar pointeaza si cu ancora gresita. Bineinteles ca problema se rezolva prin folosirea nofollow.
Si probabil cea intalnita situatie:
Foarte multe situri au in header un link catre pagina principala cu ancora “Home /Acasa”. Si in foarte multe cazuri prezenta acestui link este pe deplin justificata.
Dar … Ancora linkul nu este deloc relevanta pentru domeniul sitului.Daca vinzi electronice, mobilier sau te ocupi de fotbal un link cu ancora ”acasa” nu te va ajuta prea mult.
Solutia este relativ simpla : un nofollow pe acest link. Si pentru a redirecta linku juice-ul (cu ancora corecta) catre prima pagina, plaseaza in footer o a doua legatura in formatul corect.
Manipularea link juice-ului este una din tacticile avansate de on-site Seo asa ca recomand intelegerea conceptelor de baza ca indexing si crowling inainte de a incepe joaca cu nofollow.
De exemplu daca spre o pagina avem numai linkuri cu nofollow este foarte posibil ca aceea pagina sa nu fie indexata. De cele mai multe ori acest lucru nu deranjeaza dar uneori, in continut sint prezente linkuri catre alte documente ce ar trebui indexate. Daca aceasta pagina nu va fi vizitata de catre roboti atunci linkurile noi nu vor fi descoperite si este posibil sa blocam indexarea unor informatii folositoare.
Un caz mai special sint blogurile cu dofollow pe comentarii. Mai special pentru ca sint argumente si pro si contra.
Contra:
– link juice-ul devine din ce in ce mai diluat cu cit numarul de comentarii creste.
In acest caz nu mai ai nici un control asupra Link Juice-ului si daca blogul are cit de cit success poti sa spui adio conceptului de “internal link building”.
Pro:
– apartia blogului pe listele cu siturile care accepta comentarii do-follow (deci primesti back linkuri) si o crestere a numarului de comentarii (comentarii mai multe -> posibile contraverse -> crestere in popularitate).
Personal optez pentru variana cu nofollow. Aleg aceasta solutie deoarece cred ca linkurile pe care le-as primi de pe listele do-follow nu ar fi foarte strong (multe linkuri pe aceeasi pagina = f. putin juice) si pentru ca prefer sa am control asupra linking-ului intern.
Cred ca am acoperit cam tot ce se poate spune despre no-follow din punct de vedere SEO. Daca am uitat ceva lasa un comentariu si voi acoperi/discuta topicul.
Un post foarte bun si interesant despre no-follow.
Thanks 🙂
Foarte bine explicat. Multumiri !
ne pare bine ca va este de folos !
De unde le scoateti?
follow sau no-follow se comporta la fel.
O alta sperietoare scoasa de Google
@MihaiC daca este dofollow totul este ok daca este nofollow te ajuta ca link dar nu se mai face transferul de pagerank.
Multumesc frumos, un articol foarte bine scris si explicat, acum am inteles care e treaba si cu “nofollow”.
Foarte frumos website-ul, felicitari Andrei!