Atat SEO ( Search Engine Optimization ) cat si PPC ( pay per click ) sunt tehnici care, folosite corespunzator pot imbunatati vizibilitatea unui site web in rezultatele motoarelor de cautare.
Cu alte cuvinte, procentul utilizatorilor care efectueaza click pe un rezultat natural este mai mare decat procentul celor care efectueaza click pe reclame ( rezultatele platite ).
E bine de stiut ca ambele tehnici urmaresc acelasi scop, de a genera trafic targetat spre produsele sau serviciile tale, vizitatori ce se pot tranforma cu usurinta in potentiali clienti.
SEO vs. PPC
Avantaje SEO
- Utilizatorii se incred mai mult in rezultatele naturale fata de cele platite
- O campanie SEO implică costuri deseori mai mici decât cele ale unei campanii PPC
- Dupa finalizarea campaniei SEO, beneficiezi in continuare de rezultate
Dezavantaje SEO
- Rezultatele nu sunt garantate, nimeni nu iti poate garanta pozitia 1 in rezultate
- Este necesar sa tii cont de mai multi factori pentru a avea rezultate bune
- Este posibil sa fii nevoit sa modifici codul sursa al sitului
- Targetarea geografica sau pe locatii multiple reprezinta de cele mai multe ori o sarcina greu de indeplinit
- Continut unic si de calitate ( pentru unii, acest lucru poate fi considerat un avantaj )
Avantaje PPC
- In functie de bugetul disponibil, poti ajunge pe prima pozitie in cautari intr-un timp relativ scurt
- Nu sunt necesare modificari majore ale codului sursa
- Platesti doar cand un utilizator efectueaza un click pe reclama ta
- Ai posibilitatea de a targeta mai multe cuvinte cheie odata si locatii multiple
Dezavantaje PPC
- Pe termen lung, o campanie PPC poate fi destul de costisitoare
- Click Fraud
- Cuvintele cheie alese de tine pot fi dezactivate daca nu genereaza destul trafic
- Majoritatea utilizatorilor prefera rezultatele naturale
Eu am ajuns la concluzia ca sa folosesti PPC Google sunt multi bani ingropati aiurea si sa faci fata aste indicat doar pentru firmele cu un profit mare si sa fie si serviciile respective cautate, o spun din propria experianta a unui client care a facut o Capmpanie PPC a tinut acea campanie 2 luni de zile cu limita de 10euro pe zii total a bagat 600 euro si au venit in acest timp 7 clienti in valoare de aproximativ 400euro a ajuns la gandirea ca nui convine Campania PPC