Din ce in ce mai multe persoane, in special tinerii, se orienteaza spre un business online. Isi fac un magazin virtual, investesc in crearea lui, il creaza personal sau folosesc o platforma free si apoi incep sa-l promoveze. Sa nu creada nimeni ca daca ai un site online este suficient si lumea te gaseste oricum, fara sa mai faci nimic. In primul rand este necesara oprimizarea SEO a site-ului, pe care o poti face tu sau cineva in domeniu. Fara SEO site-ul este condamnat, indiferent cat de frumos arata si indiferent ce produse sau servicii vinzi. Un aspect foarte important care tine de SEO este continutul site-ului, textele din pagini, care trebuie sa contina cuvantul/cuvintele cheie si sa fie relevant pentru site. In afara de SEO, continut (care trebuie periodic actualizat si imbunatatit), linkurile pe alte site-uri (de preferinta site-uri similare ca domeniu) reprezinta un alt aspect extrem de important pentru ca motoarele de cautare (google in speta) sa dea o “nota buna” site-ului tau si sa-ti “aduca” multi vizitatori.
Optimizarea web pentru motoarele de cautare a unui site este esentiala pentru lansarea corespunzatoare a site-ului, indiferent ca este magazin virtual, site de prezentare sau blog. Repet acest lucru tocmai pentru a fi bine inteles de cei care vor sau urmeaza sa initieze un business online sau un blog care sa fie cunoscut si vizitat.
Inainte insa de crearea unui site este necesara stabilirea unui scop – adica pentru ce este realizat acel site si ce se doreste sa se obtina cu el. Ulterior, daca este vorba de vanzari produse sau servicii, este musai sa se faca si niste calcule, gen cati vizitatori trebuie sa aiba site-ul ca sa vand de x euro/ron lunar? Aproximativ un procent de 1-2% din numarul de vizitatori devin cumparatori/clienti.
Mai sunt cateva aspecte foarte importante de avut in vedere atat inainte de crearea site-ului cat si ulterior finalizarii. Va voi “povesti” despre toate in articolele viitoare