Din punctul de vedere al clientului, al beneficiarului de servicii SEO
In orice afacere, cel care cheltuie, simte intotdeauna nevoia de a-si proteja investitia, simte nevoia sa i se garanteze ca pentru 100 de lei cheltuiti cu un scop, el va primi inapoi 150 de lei, de exemplu. Nici contractarea de servicii seo nu face exceptie, si majoritatea clientilor cer contractual sa aiba garantate rezultatele dorite. Are tot dreptul din lume sa ceara asta… Si este ok atata timp cat clientul, stie ce sa ceara vis-a-vis de garantii.
Problema intervine atunci cand el, clientul, nu stie de fapt ce vrea… el stie ca o sa cheltuiasca x lei si vrea sa ajunga primul pe google. Evident, vrea garantii…
Din punctul de vedere al furnizorului, cel care presteaza serviciile SEO
Majoritatea furnizorilor de servicii seo ar trebui sa fie de acord si chiar sa incurajeze acordarea garantiilor SEO. Noi o facem. DOAR CA, trebuie sa fii absolut sigur pentr ce iti bagi pielea la saramura, si o sa dezvolt putin…
Ce nu se poate garanta?
In principiu, un singur lucru nu se poate garanta: un anumit loc in rezultate. In rest, se pot garanta tot felul de lucruri astfel incat si clientul care face cheltuiala, de multe ori fiind o cheltuiala mare, sa aiba un… confort.
Ce se poate garanta?
In general, se poate garanta orice lucru pentru care ai control deplin, lucruri care depinde 100% de tine ca prestator de servicii seo. Poate ca nu ar fi rau sa punctam clar ce se poate garanta…
1 – Faptul ca nu vei folosi metode care pot atrage penalizari din partea SE
2 – Faptul ca nu vei folosi software sau unelte care prin folosirea lor pot influenta negativ performantele siteului
3 – Poti oferi garantia platii la performanta, unde performanta poate insema: cresterea numarului de vizitatori (directi/din SE, din refereri), cresterea conversiilor, etc, astfel incat tu incasezi in momentul cand iti atingi tinta – fapt care il relaxeaza pe client stiind ca nu plateste decat atunci cand are rezultate
Atentie insa cu aceasta garantie a platii la performanta. Este obligatoriu sa existe un avans platit side asemenea sa existe un contract, pentru ca altfel, te lovesti de clienti care cand s-au vazut cu sacii in caruta refuza plata, pe diverse motive gen: “Nu vezi ca e criza?”, “Mai asteapta si tu o luna…” (dupa ce ai asteptat deja o alta luna, etc)
Concluzie pentru clienti
1 – Nu cereti garantii imposibile si feriti-va de cei care ofera astfel de garantii (un anumit loc in Google)
2 – Asigurati-va propria “semi-garantie” prin cererea expresa de referinte de la alti clienti pentru care a lucrat cel cu care urneaza sa lucrati si dvs. Cu cat mai multe referinte, cu atat mai bine. Nu va sfiiti sa sunati si sa intrebati acei clienti daca si cat de multumiti au fost de firma respectiva
3 – Chiar daca de multe ori preferati sa lucrati “la negru”, intelegeti ca un contract va poate proteja de un asa-zis expert seo
Concluzie pentru SEO-isti
1 – Nu garantati ceva pentru care nu aveti 100% control. O reputatie buna este mai valoroasa decat un contract de 100-10000 de EUR
2 – Explicati intotdeauna clientului ce putei si ce nu putei garanta, si mai ales de ce nu puteti garanta un lucru. Daca nu intelege, probabil ca e mai bine sa nu lucrezi cu acel client
3 – Chiar daca preferi sa incasezi “la negru”, retine ca un contract te poate ajuta mai tarziu
4 – Daca faci foamea pe criza, nu te arunca la orice client, pe orice suma. Fii absolut sigur ca experienta ta este pretuita pe masura. Nu e bine nici sa intreci masura si mai ales fii destept atunci cand negociezi… Clientii adora discounturile!
5 – Asigura-te intotdeauna ca clientul a inteles clar despre ce este vorba, ce ii garantezi si ce nu