Cu totii am auzit de Google, probabil cel mai popular cuvant pana nu demult. Ne-am obisnuit sa folosim foarte des terminologia “cauta pe google”. Implicit, o foarte mare importanta la nivel global o are partea de optimizare SEO si obtinerea unor rezultate bune in motoarele de cautare (si mai ales Google). Totusi, in ultima perioada primul competitor care a reusit sa concureze cu Google de la egal la egal este Facebook.
Aceasta retea sociala a ajuns sa devina subiectul de atractie al momentului, avand o crestere spectaculoasa in doar un an. Nimeni nu s-a asteptat ca aceasta retea sociala sa devina atat de populara, mai mult ca sigur nici cei de la Facebook.
Am citit astazi un articol scris pe BloggerIn, in care autorul acestuia isi pune intrebarea – Facebook a devenit un subiect mai important atunci cand incercam sa promovam un website sau un produs?
Pentru inceput, va las alaturi de graficul de mai jos care face comparatie intre Google si Facebook, fiind in favoarea retelei sociale.
Totusi, care sunt sansele ca aceasta retea sociala sa puna capat importantei motoarelor de cautare? In opinia mea, raspunsul e clar – sansele sunt mici. Nu exista site pe aceasta planeta care sa reziste fara motoarele de cautare. Asta inseamna ca permanent va fi nevoie de o pregatire intensa a unui produs la capitolul SEO. Cat tine de retele sociale, nu avem o certitudine daca Facebook va ramane un gigant, sau va fi complexat de o alta retea sociala asa cum a fost Hi5, MySpace samd. Totusi, trebuie sa avem foarte mare grija asupra acestui subiect – promovarea unui produs atat prin canalele de social media cat si prin optimizarile aduse special pentru motoarele de cautare.
Cert e ca oricat de tare va ajunge Facebook, Google trebuie sa-si pastreze nisa pentru ca e mult stabil decat a gigantei retele sociale.
Totusi, care sunt sansele ca aceasta retea sociala sa puna capat importantei motoarelor de cautare? In opinia mea, raspunsul e clar – sansele sunt mici. Nu exista site pe aceasta planeta care sa reziste fara motoarele de cautare. Asta inseamna ca permanent va fi nevoie de o pregatire intensa a unui produs la capitolul SEO. Cat tine de retele sociale, nu avem o certitudine daca Facebook va ramane un gigant, sau va fi complexat de o alta retea sociala asa cum a fost Hi5, MySpace samd. Totusi, trebuie sa avem foarte mare grija asupra acestui subiect – promovarea unui produs atat prin canalele de social media cat si prin optimizarile aduse special pentru motoarele de cautare.
Cert e ca oricat de tare va ajunge Facebook, Google trebuie sa-si pastreze nisa pentru ca e mult stabil decat a gigantei retele sociale.